- سرویس دهندگان اینترنت Dialup
- سرویس دهندگان کارت تلفن
- سرویس دهندگان DID
- اپراتورهای تلفن
صورت مسئله چیست؟
از سال ۱۳۷۶ که کاربران ایرانی از طریق معدود شرکتهای سرویس دهنده اینترنت به این شبکه جهانی پیوستند تا به امروز، بکارگیری یک نرم افزار جامع و کامل Accounting در اغلب سرویس دهندگان اینترنت و تلفن اینترنتی بعنوان یک معضل حیاتی مطرح بوده است. چه بسیار ISP هائی که صرفا به دلیل مشکلات متعدد در نرم افزارهای Accounting خود به ورشکستگی کشیده و از بازار رقابت کنار گذاشته شدند. تولید کنندگان نرم افزار نیز تمام هم و غم خود را برای طراحی نرمافزاری جامع و کامل بکار بستند اما بدلیل عطش بازار، نرم افزارهای ناقص و دارای مشکلات عدیدهای را با عجله روانه بازار کردند و همین امر موجب شد تا ISP ها به بستری برای آزمون و خطای این نرم افزارها مبدل شدند. بعلاوه بدلیل ناپایداری، اشتباهات محاسباتی و عدم پشتیبانی و پاسخگوئی مناسب، خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد شد.
استفاده از سکوهای Microsoft در شبکه های با ترافیک بالا مشکل دیگری است که مدیران ISP ها با آن دست به گریبانند. اغلب نرم افزارهای Accounting برپایه راه حلهای Microsoft بنا نهاده شدهاند که تحمل ترافیک های بالا را نداشته و بعضا“ خود بعنوان یک معضل شناخته میشوند. نرم افزارهای بر پایه Unix هم یا آنقدر پیچیدهاند که برخی مدیران سرویس دهندگان بزرگ هم دانش فنی کار کردن و رفع مشکلات در زمانهای بحرانی را ندارند و یا اینکه آنقدر ساده اند که ابتدائی ترین انتظارات را هم نمیتوانند برآورده سازند و از این روست که مدیران ISP ها به محض برخورد با نرم افزارهائی که برپایه سیستم عامل های خانواده Unix بنا نهاده شدهاند، آنها را کنار میگذارند!
NetBill راه حل نهائی …
NetBill سامانه ای کامل و جامع برای ISP ها است و آنها را قادر میسازد به تمامی روشهای مختلف زمانی، حجمی، با محدودیت و یا بدون محدودیت زمانی و حجمی خدمات اینترنت خود را بر روی بسترهای مختلف ارائه کنند. NetBill همچنین قادر است تا انواع کاربران سامانه های Dialup ،ISDN ،VoIP و SMS را همزمان مدیریت کرده و حسابداری و مدیریت کاربران و مدیران این مجموعه ها را به روشی منحصر بفرد انجام دهد.
از امکانات منحصر به فردNetBill ، قابلیت تعریف و استفاده از VISP ها به شکل چند سطحی است به نحوی که هر یک از VISP ها میتوانند در زیر مجموعه خود، VISPهائی با سرویسهای متنوع ایجاد کرده و هر کدام بصورت کاملا مستقل عمل نمایند.
نرم افزار، سیستم عامل، دیواره آتش (Firewall)، پایگاه داده (SQL Server) و سرویس دهنده وب (Web Server) تماما توسط یک CD و ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه نصب میشود.
نرم افزارهای Accounting فعلی بگونهای طراحی شدهاند که سرویسهائی از قبیل RADIUS ،SQL SERVER و Accounting Engine همگی بر روی یک کامپیوتر نصب شوند. این امر در ISP های متوسط و بزرگ با محدودیت قدرت سخت افزار مشکلاتی را ایجاد میکند. در NetBill میتوان سخت افزارهای کوچک و بزرگ و به تعداد نامحدود را در یک سیستم واحد بصورت پردازش توزیعی بکار گرفت و از این طریق عملا محدودیتی از لحاظ قدرت سخت افزار، تعداد کاربران تعریف شده و یا OnLine برای NetBill وجود ندارد. با پراکنده کردن این Serverها در سایتهای مختلف نیز میتوان سرویسی یکپارچه در سراسر کشور به کاربران عرضه کرد. در حال حاضر NetBill تنها نرم افزاری است که این قابلیت را داراست.
مسیریابی تماس های VoIP بر اساس قیمت و یا کیفیت، تعرفه های مستقل در سطوح مختلف، سرویسهای DID ،CallerID و HotLine، تعریف PIN و کارتها بصورت انبوه، استفاده از یک نام کاربری برای Dialup و VoIP و امکان منحصر بفرد دیگر، مهمترین مزایای NetBill بر نرم افزارهای مشابه داخلی و خارجی است.
- نصب با استفاده از یک CD، در مدت کمتر از ۲۰ دقیقه و با کمترین دانش فنی
- جایگزینی با سامانه های مشابه بدون نیاز به اعمال تغییرات در شبکه
- محدود کردن تعداد کاربران همزمان با یک نام کاربری
- تعیین سطوح دسترسی برای مدیران و کنترل کاربران زیر مجموعه توسط آنها
- امکان اتصال به شبکه شتاب در سطوح Holder/ISP/VISP/User جهت شارژ حساب
- دسترسی از طریق وب به تمام سطوح برنامه Holder/ISP/VISP/User
- پشتیبانی از سرویس IN و DID
- شناسایی CallerID برای کاربران VoIP و ورود به سامانه بدون نیاز به Pin code
- تولید انبوه کارت و پین به صورت خودکار با شرایط متنوع و در سریعترین زمان ممکن
- جلوگیری از اتصال کاربران و قطع ارتباط آنان به هنگام اتمام اعتبار ISP/VISP/User
- Backup های روزانه و انتقال Backup های قدیمی به مکان دیگر بصورت خودکار
- Import/Export اطلاعات کاربران/سرویسها/تعرفه ها/logها به فرمت CSV Excel
- پشتیبانی از تاریخ شمسی و میلادی در تمامی سطوح
- جستجوی سریع و پیشرفته کاربران بر اساس شرایط متنوع
- بروزرسانی خودکار از طریق اینترنت بدون نیاز به حضور مدیر سامانه
- پنلهای تمام وب و مجزا برای کاربران و مدیران
- گزارش گیری های متنوع و مفید از فعالیتهای سامانه/کابران/مدیران ISP/VISP ها
- مشاهده کاربران Online و امکان KILL کردن آنها در سطوح Holder/ISP/VISP
- جلوگیری از ورود کاربران به هنگام اتمام مدت/میزان اعتبار تخصیصی
- امکان انجام عملیات گروهی (Bulk Operation) بر روی کاربران با شرایط متنوع
- کنترل کاربران Online بر اساس Access Server ها و گروهها
- تخصیصIP Pool، IP و Route به کاربران و گروهها بصورت Static و Dynamic
- برقراری ارتباط با سامانه های جانبی نظیر پرداخت الکترونیک و یا پرتال های فروش
- پشتیبانی از انواع Access Server ها نظیر Cisco، Total Control و …
- ارسال SMS گروهی به کاربران و ارسال SMS توسط کاربر
- پانل ویژه کاربر با امکان تعریف SubUser و مدیریت کاربران زیرین
- گزارشات متنوع از اتصالات کاربران، میزان حجم اطلاعات و مدت زمان اتصال
- نمودارهای متنوع از عملکرد سامانه و سود و زیان ISP/VISP ها بازاء سرویس خاص
- تعریف Time Exception برای تعیین شارژها و مجوزهای مختلف در ساعتهای مختلف شبانه روز با تعیین اولویت
- دسته بندی کاربران در گروهها بر حسب ساعات استفاده، حجم مصرف و سرعت به همراه تخصیص مدت زمان و حجم انتقال اطلاعات در روز و ماه به هر کاربر
- تعمیر خودکار پایگاه داده و سیستم فایل بدون نیاز به مدیر سامانه