- هتلها و مهمانسراها
- مراکز اقامتی و گردشگاهها
- دانشگاهها و مراکز آموزشی
- کافی نتها، فرودگاهها و اماکن عمومی
صورت مسئله چیست؟
یکی از مهمترین نیازهای مهمانان هتلها و مشتریان کافی نتها، خدمات اینترنت پرسرعت است. علیرغم اینکه هتل های کشورمان با استفاده از خطوط اینترنت پرسرعت (ADSL) به اینترنت متصلند اما عدم کنترل و مدیریت پهنای باند و میزان استفاده مهمانان و مشتریان از اینترنت موجب میشود ارتباط مهمانان بسیار کند و کیفیت خدمات ارائه شده به آنان بسیار پائین باشد. از سوی دیگر، محاسبات خدمات اینترنت ارائه شده به مهمانان اغلب بصورت دستی و با دردسرهای فراوان صورت میگیرد.
ارتباط مهمانان هتل و مشتریان کافی نت ها با خارج از کشور از طریق خدمات تلفن بین الملل شرکت مخابرات به آنان عرضه میشود که این امر هزینه های هنگفت مکالمات بین الملل و قبض های میلیونی را بدنبال دارد. بعلاوه، محاسبه خدمات ارائه شده عمدتا“ بصورت اپراتوری و دستی و یا توسط سامانه های قدیمی با زحمت فراوان صورت میگیرد.
به کارگیری نرم افزارهای موسوم به Accounting هم نتوانسته است راه حل جامع و قابل اطمینانی ارائه دهد. از یکسو نصب و بهره برداری از اینگونه نرم افزارها بسیار پیچیده و پرهزینه است و از سوی دیگر، اغلب آنان به تنهائی و بدون نیاز به سخت افزارهای گران قیمت نمیتوانند مشکل محدود کردن حجم و سرعت اتصال کاربران را حل کنند. بعلاوه هزینه های سرسام آور تلفن های بین الملل هتلها و نیز عدم کارایی کارتهای تلفن و خدمات مشابه نتوانسته است مشکلات هتلها و کافی نتها در این زمینه را حل کند.
NetBill راه حل نهائی …
NetBill نسخه ویژه هتل ها و کافی نتها بعنوان تنها راه حل جامع برای رفع مشکلات ارائه خدمات اینترنت و تلفن بین الملل هتل ها در کشور شناخته شده است. این سامانه بصورت سخت افزاری یکپارچه، از یک طرف به خطوط ADSL و از طرف دیگر به شبکه بیسیم یا باسیم داخل هتل متصل شده و مهمانان از طریق کامپیوترهای شخصی و یا کافینت داخل هتل از خدمات اینترنت پرسرعت و با کیفیت مناسب بهرهمند میشوند. سامانه میتواند برای مهمانان هتل به دو صورت پیش پرداخت (کارتهای اینترنت) و یا صورتحساب پس از مصرف، خدمات ارائه کند.
مدت زمان استفاده، حجم پهنای باند مصرفی و اولویت در بهره گیری از سرویس اینترنت برای مهمانان و مشتریان بصورت خودکار کنترل میشود. سامانه امنیتی موجود در NetBill بصورت خودکار، حملات اینترنتی و دسترسی های غیر مجاز به داخل را مسدود کرده و ارتباطی ایمن را برای مهمانان هتل و یا مشتریان کافی نت تامین میکند.
NetBill میتواند ارتباطات تلفن بین المللی مهمانان و مشتریان را نیز از طریق خط اینترنت برقرار کرده و از این راه بیش از ۹۰% در هزینه های مخابراتی صرفه جوئی کند. سامانه تلفن بین الملل تعبیه شده در NetBill بگونه ایست که میتوان آن را در کنار سامانه مرکز تلفن داخلی هتل نصب نمود. بدین ترتیب، مهمانان و مشتریان میتوانند با گرفتن یک شماره داخلی (مثلا ۱۱۱) بوق آزاد تلفن بین الملل را دریافت کرده و پس از آن، شماره مقصد را شماره گیری نمایند. در اینصورت، کلیه مکالمات بین المللی مهمانان از طریق همان خط ADSL موجود در هتل و با هزینه ای اندک برقرارشده و دیگر بابت تماسهای بین المللی هزینه مخابراتی پرداخت نخواهد شد.
در NetBill میتوان به ازای کشورها و مقاصد مختلف، تعرفه های متفاوتی تعریف نمود. پس از آن، NetBill بصورت خودکار زمان، مدت، مقصد و مبلغ مکالمات را ثبت نموده و متصدی مربوطه در هنگام Checkout میتواند ریز و مبلغ مکالمات مهمان را بر اساس تعرفه های مربوطه به همراه فهرستی از زمانهای استفاده از اینترنت را به وی ارائه کرده و صورتحساب صادر کند.
امکانات و سرویس ها
- سطوح دسترسی برای مدیران و گزارشات مدیریتی متنوع
- بروزرسانی رایگان و خودکار از طریق اینترنت بدون نیاز به مدیر سامانه
- Backup خودکار روزانه و حذف Backup های اضافه
- رابط کاربری تمام وب و مجزا برای کاربران و مدیران
- جایگزینی با ISA و سامانه های مشابه بدون نیاز به اعمال تغییرات در شبکه
- امکان استفاده بدون نیاز به تنظیم خاص در ایستگاههای کاری
- استفاده بصورت Transparent Proxy ،HotSpot ،PPPoE ،PPTP و L2TP
- Export/Import کردن کاربران با استفاده از فایلهای با فرمت Excel CSV
- امکان تعریف تعرفه های متنوع برای تلفن بین الملل
- محدود کردن زمان و حجم انتقال اطلاعات در روز و ماه به کاربران و گروهها
- محدود کردن تعداد کاربران همزمان با یک نام کاربری
- دارای Firewall قدرتمند جهت باز و بسته کردن پورتها، آدرسها و سرویسها
- امکان شناسائی کاربران بصورت خودکار بدون درخواست نام کاربری
- اولویت بندی کاربران (مثلا ۶۴/۶۴ کیلوبیت مدیران از اولویت بالاتری نسبت به ۶۴/۶۴ کیلوبیت کاربران برخوردار باشد)، همچنین اولویت بندی سرویس ها (مثلا وب با اولویت بالا و دانلود با اولویت پائین)
- تخصیص پهنای باند اختصاصی و اشتراکی به کاربران و گروهها و نیز تخصیص پهنای باند اضافه در مدت زمان خاص (مثلا کاربری دارای ۶۴/۱۲۸ کیلوبیت پهنای باند دریافت و ارسال باشد ولی برای مدت ۲ ثانیه بتواند تا ۵۱۲/۱۰۲۴ کیلوبیت استفاده کند که در اینصورت مرور صفحات وب بسیار سریع و دانلود بسیار محدود خواهد بود) بدون نیاز به سختافزار اضافی
- باز و بسته کردن سایتها یا Protocol های خاص (مثلا فقط وب و Email باز باشد و بقیه بسته) و سرویسهای خاص (مثلا Yahoo Messenger بسته شود)
- امکان فیلترینگ سایتهای خاص و یا دارای کلمات خاص (مثلا سایتهای دارای کلمه mail را مسدود و یا فقط سایتهای دارای کلمه mail در دسترس باشد)
- امکان تعریف پالسهای مکالمه بصورت ثانیه ای / دقیقه ای و یا ترکیبی
- گزارشات متنوع سود و زیان عملکرد فروش و هزینه تلفن بین الملل و اینترنت
- کنترل کارکرد اپراتورهای هتل در خصوص ایجاد و شارژ مهمانان برای سرویسهای اینترنت و تلفن ارائه شده به آنان
- صدور صورتحساب مصرف اینترنت و تلفن بین الملل برای مهمان (استفاده از کافی نت، بی سیم و تلفن بین الملل بصورت یکپارچه)
- دسته بندی مهمانان بر حسب ساعات استفاده، حجم و سرعت و میزان پهنای باند مصرفی به همراه تخصیص زمان و حجم انتقال اطلاعات در روز و ماه کاربر